سپتیک تانک بتنی سپتیک تانک بتنی .

سپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک بتنی جزء پر مصرف ترین سیستم تصفیه فاضلاب می باشد. با وجود در دسترس بودن بتن و همچنین هزینه پایین ساخت سپتیک تانک بتنی در ایران به دلیل قیمت پایین بتن و همچنین عدم نیاز سپتیک بتنی به تجهیز الکتریکی و مکانیکی، سپتیک تانک بتنی را جز یکی از پر مصرف ترین سیستم های تصفیه فاضلاب بدل نموده است.

سپتیک تانک بتنی و روش تصفیه فاضلاب

سپتیک تانک بتنی برای تصفیه و زلال سازی آب از دو روش بیولوژیکی بی هوازی و فیزیکی شناور سازی و ته نشینی بهره می گیرد. باکتری های بی هوازی با تغذیه از مود کربن دار موجود در فاضلاب و ته نشینی یوشناور سازی بوسیله نیروی ثقل موجب تصفیه و زلال سازی فاضلاب در سپتیک تانک بتنی می شود.

 

جنس این سپتیک تانک بتنی پیش ساخته از بتن تیپ 5 و ضد سولفاته شدن میباشد . از چهار انباره و یک ورودی و دو خروجی تشکیل شده است . یکی از خروجی های برای ونت هوا در نظر گرفته شده و خروجی بعدی پس آب رقیق شده میباشد .

محل هایی که سپتیک تانک بتنی در آنها مورد استفاده قرار می گیرد عبارت اند از:

 

مجتمع های مسکونی، هتل ها جهت جلوگیری از گرفتگی چاه ها

 

مجمع های بین راهی و مجتمع های تفریحی که در نزدیکی رودخانه ها و دریاچه ه اقرار دارند جهت جلگیری از آلودگی و کدر شدن آب های سطحی

 

دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی و مدارس نمونه دولتی

 

کارخانه ها و کارگاه ها و کمپ های کارگری

 

و هر مکان دیگری که برای حفاظت محیط زیست و دفع مناسب فاضلاب می بایست از سپتیک تانک استفاده نمود.

ویژگی بارز سپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک بتنی همانگونه که از نام ان پیداست از جنس بتن مسلح ضد سولفات است. این نوع سپتیک تانک رنگ آموزشی پوشش خارجی و داخلی ان پرایمر می باشد. و یک لایه LA4 بر حسب نیاز محیط صورت می پذیرد. مراحل نضب به دو روش صورت می پذیرد. این دو روش عبارتند از مونتاژشده کامل با توجه به شرایط محیطی و بار مصرفی و مونتاژ شده در محل نصب که مطابق جدول مشخصات طراحی ، تولید و نصب میگردد

 

شاید بدانید سپتیک تانک بتنی یکی از ارزان ترین و ساده ترین وسایل تصفیه فاضلاب است. پکیج تصفیه فاضلاب و همچنین سپتیک تانکها امروزه در تمامی رستورانها , مجتمع های مسکونی , ساختمان های اداری و پاساژهای تجاری استفاده می شود. در زمان های قدیم سپتیک تانک بصورت سنگی تولید می شد . قدمت ان به چندین دهه قبل بر میگردد. سپس بعد ازکشف سیمان و بتن این نوع سازه به صورت سپتیک تانک بتنی مورد استفاده قرارگرفت. امروزه بدلیل صنعتی شدن همه کارها سپتیک تانک سنگی جای خود را به سپتیک تانک بتنی پیش ساخته داده است .

مزایای سپتیک تانک بتنی

·         قیمت سپتیک تانک بتنی در مقایسه با سایر سپتیک تانک ها ارزان تر است ( به دلیل قیمت پایین سیمان و بتن در ایران)

 

·         مقاومت بالا در برابر ضربه ( سپتیک تانک های پلی اتیلنی و فایبرگلاس مقاومت کمتری نسبت به ضربه دارند)

 

·         عدم صرف زمان طولانی در پروسه ساخت و نصب

 

·         بدون نیاز به نیروی بهره بردار (free operator)

 

·         آب بندی کامل و عدم نشت فاضلاب از دیواره سپتیک تانک بتنی

 

·         به حداقل رساندن گرفتگی شبکه جمع آوری فاضلاب و چاه های جذبی

سپتیک تانک بتنی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

·         ورودی فاضلاب: از یک لوله وبافل تشکیل شده است که همانند سیفون عمل می کند.

·         مخزن اولیه: تقریبا 70 درصد حجم کل سپتیک تانک را این بخش در برمی گیرد.

·         مخزن ثانویه: در این مخزن فاضلاب هایی که ذرات شناور و مواد قابل ته نشینی ندارند جمع می گردد وتقریبا 30 درصد حجم سپتیک تانک را به خود اختصاص داده است.

·         بخش جدا کننده: این بخش از وارد شدن لجن وچربی هاو روغن های شناور شده به داخل مخزن تصفیه سازی جلوگیری می کند.

·         لوله های ورود وخروج: در طی فرآیندهای بی هوازی که برای تصفیه فاضلاب انجام می شود ، گازهایی تولید می گردد که از طریق این لوله ها از دستگاه خارج می شود.

·         خروجی ونت هوا: ونت اصولا در قسمت بالایی سپتیک تانک به دوصورت خمیده یا صاف نصب می گرددو وظیفه آن انتقال گازهای هیدرو سولفور ومتان به بالاترین نقطه ساختمان می باشد.

·         سیستم خروجی فاضلاب: از بافل ولوله خروجی تشکیل شده است که بافل آن مانع از خروج چربی به داخل چاه جذبی فاضلاب می شود.

استفاده از بتن برای ساخت سپتیک تانک بتنی پیش ساخته :

بتن از پر کاربردترین مصالح ساختمانی است. ویژگی اصلی بتن ارزان بودن و در دسترس بودن مواد اولیه آن است. همچنین می‌توان خاطر نشان کرد که تولید انواع بتن با استفاده از حرارت، بخار، اتوکلاو، تخلیه هوا، فشار هیدرولیکی ویبره و قالب انجام می‌گیرد. بتن به طور کلی محصولی است که از اختلاط آب با سیمان آبی و سنگدانه‌های مختلف در اثر واکنش آب با سیمان در شرایط محیطی خاصی به حاصل می‌شود و دارای ویژگیهای خاص است. بتن اینک با گذشت بیش از سال از پیدایش سیمان پرتلند به صورت کنونی توسط یک بنّای لیدزی، دستخوش تحولات و پیشرفتهای شگرفی شده است.

 

همچنین سپتیک تانک ساخته شده با بتن بطور عالی در برابر فشار خاک , تردد وسایط نقلیه سنگین دوام می آورد .

جنس این سپتیک تانک بتنی پیش ساخته از بتن تیپ 5 و ضد سولفاته شدن میباشد . از چهار انباره و یک ورودی و دو خروجی تشکیل شده است . یکی از خروجی های برای ونت هوا در نظر گرفته شده و خروجی بعدی پس آب رقیق شده میباشد .

بدنه بیرونی سپتیک تانک پیش ساخته بتنی ساخت شرکت ناب زیست ایزوگام می باشد که این موضوع کمک شایانی به عدم نفوذ فاضلاب به بیرون می نماید. قیمت سپتیک تانک بتنی پیش ساخته بدلیل برخورداری از تکنولوژی پایین در تولید، بسیار کم بوده و مقرون به صرفه است. سپتیک تانک پیش ساخته دارای میلگرد آجدار شماره 8 در پود و میلگرد آجدار نمره 10 در تار می باشد.

 

 


برچسب: سپتیک تانک بتنی، سپتیک تانک بتنی پیش ساخته، سپتیک تانک بتنی آماده، قیمت سپتیک تانک بتنی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۱:۰۶ توسط:سپتیک تانک بتنی موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده